Stokrotka Magazyn

Jak żyć aktywnie, gdy nie mamy czasu na sport

Jak żyć aktywnie, gdy nie mamy czasu na sport

Czy wykonując codzienne obowiązki możemy jednocześnie pracować nad własną kondycją? Przedstawiamy rozwiązania dla osób, którym chroniczny brak czasu uniemożliwia wieczorne bieganie lub regularne uczestnictwo w zajęciach na siłowni.

Zamiast windy – schody

Nikt nie oczekuje od Ciebie, że gdy wracasz do domu w sobotnie popołudnie, dzierżąc w dłoniach paczki pełne zakupów na cały tydzień, będziesz wnosiła je po schodach w imię pracy nad swoim ciałem. Nie bądźmy masochistami! Jednak kiedy wracasz z pracy, po ośmiu godzinach spędzonych przy biurku, zdecydowanie powinnaś wybrać schody zamiast windy.

Zamiast auta i tramwaju – rower i spacer

Jeśli odległość między Twoim miejscem zamieszkania a pracą jest spora, spróbuj wysiadać z autobusu przystanek wcześniej i ostatni odcinek do firmy (lub do domu) pokonywać piechotą. Jeżeli natomiast możesz pozwolić sobie na jazdę rowerem, zamień na ten jednoślad swoje auto lub tramwaj – chociaż raz w tygodniu!

Zamiast oglądania telewizji – aktywne zabawy z dziećmi

Ile godzin dziennie Twoje dzieciaki spędzają przed telewizorem? Pewnie zbyt wiele! Zamiast wpatrywania się w ekran proponujemy aktywne zabawy na świeżym powietrzu. Rolki, rower, gra w badmintona lub siatkówkę – to początek bardzo długiej listy pomysłów na spędzanie wolnego czasu w sposób, który nie tylko pozytywnie wpłynie na Twoją kondycję, ale i zacieśni więzi z potomstwem.

Zamiast siedzenia – jazda na rowerze stacjonarnym

Rowerek stacjonarny to idealne rozwiązanie dla wszystkich, którym brakuje czasu na aktywność fizyczną. Możesz oglądać telewizję, czytać książkę, przyglądać gazetę i jednocześnie pedałować, a tym samym – spalać zbędne kalorie. Kiedy nabierzesz już wprawy okaże się, że na rowerze możesz wykonywać mnóstwo codziennych obowiązków, a także relaksować się i odpoczywać. Spróbuj!

Zamiast przesiadywania w knajpach – aktywne zabawy

Jeśli do tej pory wspólny czas z przyjaciółmi spędzaliście głównie przy barowym stoliku – natychmiast to zmieńcie. Umówcie się na kręgle, spróbujcie swoich sił na ściance wspinaczkowej, wybierzcie się na krótką wycieczkę rowerową lub pograjcie w siatkówkę. Tego typu aktywności to świetna okazja do wspólnego spędzania czasu, a przy okazji – mnóstwo zabawy, radości i śmiechu.

Jak widać, pomysłów na pracę nad własnym ciałem nawet wówczas, gdy brak nam czasu – jest mnóstwo. Wystarczy odrobina kreatywności i samozaparcia, by do swojego codziennego życia wprowadzić więcej ruchu. Opłaci się to nie tylko Tobie, ale i Twoim bliskim – propozycje wspólnych zabaw z pewnością przypadną im do gustu.

Komentarz pojawi się po zatwierdzeniu go przez redakcję.