Stokrotka Magazyn

Zmiana czasu na letni – przygotuj się do niego w 4 krokach!

Zmiana czasu na letni – przygotuj się do niego w 4 krokach!

Zmiana czasu na letni niestety oznacza, że będziemy spali godzinę krócej. Podpowiadamy, jak przygotować się do tej małej rewolucji w naszym codziennym trybie życia.

Kiedy zmiana czasu?

Niestety – już wkrótce, bo w nocy z 28 na 29 marca, czeka nas zmiana czasu na letni. Godzina snu mniej niż zwykle wiąże się często ze zmęczeniem, sennością, złym samopoczuciem i spadkiem koncentracji.

Uświadom sobie, co Cię czeka

Wiedząc, że na zmianę czasu Twój organizm może zareagować obniżonym ciśnieniem, a tym samym apatią, gorszym samopoczuciem, brakiem koncentracji, spowolnieniem procesów myślowych, łatwiej będzie Ci zaakceptować Twoje rozkojarzenie. Uświadom sobie, że owe stany są całkowicie normalne – psychicznie przygotuj się na chwilowy spadek formy spowodowany zmianą czasu na letni.

Sporządź plan działania na okres przesilenia

Mając na uwadze fakt, że w ostatnich dniach marca oraz pierwszych dniach kwietnia Twój organizm może działać na zwolnionych obrotach, zaplanuj sobie, co będziesz robiła w tym okresie. O ile to możliwe, nie podejmuj wtedy ważnych życiowych – osobistych czy zawodowych decyzji. Nie planuj wielkich imprez rodzinnych, nie umawiaj zebrań z kluczowymi klientami firmowymi – ze względu na możliwy spadek koncentracji, znużenie i zmęczenie osób biorących w nich udział, efekty takich spotkań mogą nie być najlepsze. Zaplanuj raczej czynności niewymagające wysiłku – ani fizycznego, ani intelektualnego. Możesz na przykład poprzesadzać kwiaty, przeprowadzić drobne porządki, a w pracy – zamiast planować wielkie projekty, skupić się na codziennych obowiązkach.

Dodaj sobie energii

Po zmianie czasu na letni, twój organizm będzie potrzebował dużej dawki witamin i minerałów. By być w pełni sił w czasie przesilenia, już teraz powinnaś przejść na dietę bogatą w różnorodne składniki odżywcze. Zamiast słodkich przekąsek przyrządzaj sobie koktajle owocowe i warzywne – to prawdziwe bomby witaminowe. Garść szpinaku zmiksuj ze szklanką świeżego soku jabłkowego, połową banana i łyżką soku z cytryny. Sok pomidorowy połącz z pokrojonym selerem naciowym i pietruszką. 3 owoce kiwi zblenduj z bananem, łyżką soku z cytryny, łyżką miodu i połową szklanki zielonej herbaty. Wszystkie te koktajle wpłyną na Ciebie pobudzająco, odświeżająco i dodadzą Ci energii. Nie zapominaj także, by codziennie pić przynajmniej 2 litry wody!

Znajdź czas na relaks i wypoczynek

Będąc wypoczętą i zrelaksowaną łatwiej zniesiesz zmianę czasu. Mniej więcej od 20 marca zwiększ ilość relaksujących kąpieli, wyjść do kina, spotkań z przyjaciółmi. Spędzaj czas na świeżym powietrzu, oddawaj się swoim pasjom, wsiądź na rower, biegaj, spaceruj. Zamiast siedzieć przed telewizorem idź z dzieckiem na rolki, na zakupy – rób to, co przynosi Ci radość i spokój ducha. Wzmożoną dawkę relaksu funduj sobie także kilka dni po zmianie czasu – łatwiej zniesiesz przemęczenie.

Te 4 kroki z pewnością pomogą Ci przejść przez zmianę rytmu dobowego bez poważnych negatywnych konsekwencji. Pamiętaj, że w najbliższej przyszłości z dnia na dzień pogoda będzie coraz piękniejsza, a Twoje samopoczucie coraz lepsze!

Komentarz pojawi się po zatwierdzeniu go przez redakcję.