Stokrotka Magazyn

Pole dance

Pole dance

Bywa błędnie kojarzone z lap dance, czyli erotycznym tańcem, który możemy zobaczyć w nocnych klubach. Tymczasem pole dance to zajęcia fitness z elementami akrobatyki oraz tańca, które wykonuje się przy użyciu metalowego, zamontowanego pionowo drążka. Jest to obecnie jedna z najpopularniejszych form aktywności fizycznej, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem pań.

Podczas treningu pole dance wykorzystywane są praktycznie wszystkie partie mięśni, dzięki czemu jest to doskonały sposób na wysmuklenie naszej sylwetki. Dodatkowo uczymy się zmysłowego ruchu, co może przełożyć się na wzrost temperatury w naszym związku. Obecnie większość klubów fitness posiada w swojej ofercie zajęcia z pole dance. Możemy wybrać trening indywidualny z instruktorem lub zajęcia grupowe. Korzystniej jest zapisać się od razu na kilkunastogodzinny kurs, wówczas spotkania odbywają się 1-2 razy w tygodniu.

Jak przygotować się do pierwszych zajęć?

Idąc na pierwszy trening, nie zapomnijmy zabrać ze sobą odpowiedniego stroju. Najlepsze będą krótkie obcisłe spodenki, sięgające maksymalnie do połowy uda. Nie zakładajmy długich spodni ani legginsów. Zmniejszy to przyczepność i utrudni wykonywanie ćwiczeń. Im więcej gołego ciała, tym łatwiej utrzymać się na rurze. Podstawa to wygoda, dlatego pamiętajmy o sportowym biustonoszu i przylegającej do ciała koszulce na ramiączkach. Ćwiczenia wykonujemy na boso lub w skarpetkach z antypoślizgiem. Możemy również wykorzystać buty do jogi. Wszelkie pierścionki, bransoletki i łańcuszki zostawmy w domu. Nie smarujmy też ciała ani dłoni balsamem.

Dzięki treningom pole dance nasze ciało stanie się smukłe i jędrne. Wzmocnią się także mięśnie nóg, rąk, brzucha i pleców.

Przebieg treningu

Przed każdym treningiem instruktorka poprowadzi rozgrzewkę oraz rozciąganie, aby uniknąć ryzyka kontuzji. Warto wykonać takie ćwiczenia jak wypady w przód, dociąganie pięty do pośladków w pozycji stojącej, a także skłony i szpagaty. Na pierwszych zajęciach nauczymy się podstawowych chwytów, obrotów na drążku, a także mniej skomplikowanych figur. Gdy nabierzemy już wprawy i większej świadomości ciała, przejdziemy do dalszych, bardziej skomplikowanych akrobacji, łączenia wielu elementów w całość oraz nauki układów choreograficznych.

Komentarz pojawi się po zatwierdzeniu go przez redakcję.