Stokrotka Magazyn

Kalistenika – ćwiczymy w domu

Kalistenika – ćwiczymy w domu

Aby zadbać o figurę, nie musimy kupować drogich przyrządów do ćwiczeń czy zapisywać się na siłownię. Dzięki kalistenice możemy osiągnąć wymarzoną sylwetkę – bez konieczności wychodzenia z domu.

Kalistenika to rodzaj aktywności fizycznej opartej na wykonywaniu ćwiczeń, podczas których wykorzystujemy własną masę ciała. Trening kalisteniczny składa się z ćwiczeń takich jak pompki, brzuszki, podciąganie na drążku, przysiady lub dipy, czyli pompki na poręczach. Wzrost popularności tej dyscypliny spowodował, że w przestrzeni publicznej powstaje coraz więcej miejsc do gimnastyki. Co ważne, trening można wykonać również w domu, wykorzystując… schody, poręcze, a także inne meble.

Przykładowe ćwiczenia

  • Pompki klasyczne – kładziemy skierowane do przodu dłonie na podłodze, a następnie opieramy na nich, a także na palcach stóp, wyprostowane ciało. Wzrok kierujemy przed siebie, a następnie pomału obniżamy ciało ku podłożu, uginając łokcie na zewnątrz.
  • Podciąganie na drążku – chwytamy drążek obiema dłońmi i podciągamy się w taki sposób, aby nasza broda znalazła się tuż ponad drążkiem. Następnie powoli się opuszczamy, próbując nie dotknąć stopami podłogi. Ćwiczenie powtarzamy.
  • Przysiady – stajemy w lekkim rozkroku, prostujemy plecy i wciągamy brzuch. Prostujemy ręce i wyciągamy je przed siebie. Następnie wykonujemy przysiad, pamiętając o wyprostowanej sylwetce. Podczas obniżania się wykonujemy wdech, a przy podnoszeniu – wydech.
  • Pompki na poręczach (dipy) – aby wykonać to ćwiczenie, potrzebujemy są dwie równoległe poręcze. Możemy również wykorzystać dwa stabilne krzesła. Chwytamy poręcze lub oparcie krzeseł i podkurczamy nogi, a następnie unosimy się, prostując ramiona. W kolejnym kroku opuszczamy się powoli, jednak staramy się nie stawiać stóp na ziemi, aby utrzymać napięcie mięśni.

Kalistenika – sport uniwersalny

Na popularność kalisteniki wpływa z pewnością jej uniwersalność. Praktykując tę formę aktywności, możemy polepszyć koordynację ruchową, zwinność, precyzję, a także zwiększyć siłę i wytrzymałość. Co więcej, podczas treningu spalamy tkankę tłuszczową i budujemy masę mięśniową. Systematyczne ćwiczenia pozwolą cieszyć się nam dobrą formą przez lata.

Komentarz pojawi się po zatwierdzeniu go przez redakcję.