Jumping Frog

Instruktorzy Jumping Frog lubią nazywać swoich kursantów „skaczącymi żabkami”. Ten oryginalny trening, oparty na skokach na trampolinie, ma coraz więcej zwolenników. Skąd wzięła się jego popularność?

Początki

Pomysłodawcami treningu Jumping Frog jest rodzeństwo z Tarnowskich Gór – Katarzyna Zdebel oraz Wojciech Gołkowski. Wspólnie zaprojektowali trampolinę i stworzyli innowacyjny program zajęć fitness. Następnym krokiem było szkolenie kolejnych instruktorów. W ten sposób Jumping Frog szybko rozpoczął podbój sal treningowych w całym kraju.

Sprzęt

Trampolina do ćwiczeń ma kształt foremnego sześciokąta o przekątnej 133 cm. Ważnym elementem konstrukcji jest umocowana z przodu długa, wkręcana rączka (tzw. bar), której trzymamy się podczas skoków. Miękkie podłoże, na którym staje ćwiczący, nazywane jest batutem. Doskonale amortyzuje ruch skaczących, pozwalając w ten sposób na uniknięcie ryzyka kontuzji. Maksymalne obciążenie trampoliny Jumping Frog to 120 kilogramów. Nie musimy więc obawiać się o jej stabilność i wytrzymałość – nawet podczas najbardziej intensywnego treningu.

Jumping Frog ma wszechstronny charakter – angażuje wiele partii mięśniowych jednocześnie. Na rezultaty nie trzeba długo czekać.

Skaczemy!

Zajęcia przeważnie rozpoczynają się od rozgrzewki, czyli prostych podskoków w umiarkowanym tempie. W miarę upływu czasu tempo wzrasta, a uczestnicy poznają kolejne elementy układu na trampolinie, wykonywanego w rytm dynamicznej muzyki. Uzupełnieniem treningu cardio (opartego na skokach) jest trening wzmacniający, o statycznym charakterze (brzuszki, skłony, przysiady).

Zalety treningu Jumping Frog:

  • wzmocnienie mięśni i układu krążenia;
  • redukcja tkanki tłuszczowej i cellulitu;
  • szybszy metabolizm;
  • pozytywna energia.