Stokrotka Magazyn

Jak ćwiczyć na spacerze z dzieckiem?

Jak ćwiczyć na spacerze z dzieckiem?

Spacer z maleństwem to doskonała okazja do ćwiczeń, które pomogą ci zrzucić zbędne kilogramy. Taka forma aktywności zyskała już swoją nazwę – BuggyGym – od angielskiego słowa „buggy”, oznaczającego wózek.

Od kiedy zostałaś mamą, domowe obowiązki pochłaniają zapewne większą część twojego dnia. Z trudem znajdujesz czas na odpoczynek, a co dopiero na ćwiczenia. Wykorzystaj zatem czas na spacerze, kiedy maluch spokojnie śpi w wózku. Załóż wygodne ubranie, sportowe buty i zwiąż włosy. Zacznij pomału, od 2-3 treningów w tygodniu po około 30 minut. Później możesz stopniowo zwiększać ich częstotliwość, a także długość.

Rozgrzewka

Zablokuj koła w wózku, aby jechał cały czas na wprost. Maszeruj szybkim krokiem i prowadź wózek na zmianę raz prawą, raz lewą ręką. Wolną ręką rób krążenia w przód i w tył. Przystań na chwilę i zrób 10 przysiadów, trzymając się wózka. Następnie rozciągnij nogi, przyciskając każdą ze stóp do pośladków. Wykonaj skręty tułowia 10 razy w lewo i 10 razy w prawo. Na koniec rozgrzewki zrób kilka głębokich wdechów i wydechów.

Ćwiczenia rozciągające mięśnie nóg

Stań przodem, trzymając się rączki wózka i ustaw stopy na szerokość bioder. Lewą nogę ugnij w kolanie, a prawą odstaw do tyłu, dociskając prawą piętę do podłoża. Ćwiczenie powinno potrwać około 30 sekund. Następnie wykonaj je ponownie, zamieniając nogi. Podczas kolejnych powtórzeń możesz dołączyć wymachy nogą w bok.

Ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej i brzucha

Stań prosto przodem do wózka i mocno chwyć za jego rączkę. Nogi pozostaw w lekkim rozkroku. Pochyl się jak do przysiadu, a rękoma odciągnij wózek jak najdalej od siebie. Wytrzymaj kilka sekund w takiej pozycji, a następnie wróć do pozycji wyjściowej. Jednocześnie przyciągnij do siebie wózek. Powtórz ćwiczenie około 10 razy.

Ćwiczenia na mięśnie ramion

Noszenie malucha na rękach po kilka godzin dziennie daje Ci w kość? Zablokuj wózek i oprzyj się o jego rączkę, nogi odstaw do tyłu. Następnie uginając ręce w łokciach, trzymając napięte mięsnie brzucha i proste plecy, przybliż twarz do rączki wózka, po czym wróć do pozycji startowej. Ćwiczenie można porównać do robienia pompek, tyle że w powietrzu. Powtórz je około 20 razy.

Ćwiczenia z wózkiem możesz wykonać już po kilku miesiącach od porodu. W miarę, jak twoja kondycja się polepszy, wybieraj na spacery nieco strome wzniesienia. Pchając wózek pod górkę, wzmocnisz niemal wszystkie partie ciała od rąk, poprzez brzuch, a także pośladki i nogi.

Komentarz pojawi się po zatwierdzeniu go przez redakcję.