Stokrotka Magazyn

Aktywny senior

Aktywny senior

Seniorzy nawet na emeryturze mają jeszcze sporo sił witalnych i nie zamierzają siedzieć całymi dniami w domu. Na szczęście pojawia się coraz więcej inicjatyw, które angażują starszych ludzi do aktywnego spędzania czasu.

Nordic walking

Nordic walking to aktywność, która polega na rytmicznym marszu, połączonym z odpychaniem się od podłoża specjalnymi kijkami. Techniką przypomina trochę narciarstwo biegowe, tyle, że bez nart. Prawidłowo wykonany marsz pozwala poprawić krążenie, a także działanie układu oddechowego. Dodatkowo, nie obciąża kolan. Co więcej, poprawia kondycję fizyczną seniorów i wpływa pozytywnie na samopoczucie i zdrowie. To idealny sport dla seniorów – można uprawiać go nawet w przestrzeni miejskiej, w parku czy w pobliskim lesie. Uważa się, że nordic walking angażuje do pracy 90% mięśni, dzięki czemu staje się coraz bardziej popularny również u młodszych osób. W celu aktywizacji osób starszych często organizowane są wspólne treningi nordic walking. Seniorzy nie tylko uczą się prawidłowego marszu, ale również spędzają wspólnie czas, przez co mogą nawiązać nowe znajomości.

Tai chi dla seniora

Dla odważniejszych seniorów sprawdzi się udział w lekcjach tai chi. To chińska sztuka walki, która jest również doskonałą formą gimnastyki. Dzięki temu starsze osoby mogą skutecznie poprawić wydolność organizmu, polepszyć koordynację ruchową, a w efekcie – cieszyć się lepszą formą i zdrowiem. Tai chi uczy panowania nad swoim ciałem, zwiększa świadomość, koordynację i pewność ruchów, co jest szczególnie ważne u seniorów. Ćwiczenia Tai chi to głównie profilaktyka, która pozwoli starszym osobom poczuć się lepiej i zapobiec ewentualnym przykrym dolegliwościom, związanym z wiekiem. Wiosną i latem często organizuje się ćwiczenia w parkach, podczas których można dołączyć do całej grupy ćwiczących.

Gimnastyka profilaktyczna

Warto pamiętać, że aktywność u osób starszych powinna być przede wszystkim ukierunkowana na zdrowie, a także profilaktykę, czyli zapobieganie chorobom. Seniorzy powinni oddawać się aktywnościom rekreacyjnym, które pozwolą im utrzymać dobrą formę i zdrowie. Mogą jeździć na rowerze, pływać, a także ćwiczyć na zewnętrznych siłowniach, które są coraz liczniejsze, również w mniejszych miejscowościach. Przed każdym ćwiczeniem powinni jednak pamiętać o rozgrzewce, a także rozciąganiu mięśni, aby zapobiec ewentualnym kontuzjom.

Komentarz pojawi się po zatwierdzeniu go przez redakcję.