Stokrotka Magazyn

5 skutecznych ćwiczeń z hantlami

5 skutecznych ćwiczeń z hantlami

Lato zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim – wakacyjne wyjazdy, podczas których chciałabyś bez skrępowania pokazać się na plaży i odsłonić trochę ciała. Jeśli czujesz, że po zimie zostało ci kilka dodatkowych kilogramów, zacznij ćwiczyć już teraz, aby na urlopie cieszyć się idealną sylwetką.

Większość kobiet narzeka na wygląd swoich ramion, tymczasem bardzo proste ćwiczenia z użyciem hantli mogą pomóc w osiągnięciu wymarzonego efektu. Często wiele pań obawia się, że przez ćwiczenia z hantlami ich sylwetka nabierze męskiego wyglądu. Bez obaw – nie trzeba dźwigać ciężarów, na początek wystarczą hantle o wadze od 0,5 do 5 kg. Dzięki hantlom poprawisz również jędrność biustu, a także zadbasz o zgrabną i wyprostowaną sylwetkę.

1. Jędrne ramiona – jak uzyskać najlepszy efekt?

Do ćwiczenia będziesz potrzebowała dwóch hantli. Ich wagę dobierz w zależności od stopnia zaawansowania – jeśli jesteś początkująca, możesz użyć hantli o wadze 0,5 kg. Pamiętaj jednak, by sukcesywnie zwiększać wagę hantli, ponieważ mięśnie przyzwyczajają się do stałego obciążenia. Stań w lekkim rozkroku, chwyć hantle, ugnij ręce lekko w łokciach i ułóż je tak, aby znajdowały się przed udami. Podczas wdechu podnieś hantle na wysokość ramion, a przy wydechu powoli opuszczaj je w dół. Aby ćwiczenie przyniosło efekty, wykonaj 2-3 serie po około 20-30 powtórzeń. Dzięki temu wysmuklisz ramiona, a także zwiększysz ich wytrzymałość.

2. Piękne i mocne plecy – sposób na zgrabną sylwetkę

Stań w lekkim rozkroku. Trzymając hantle, podnoś na przemian raz lewą, raz prawą rękę nad głowę, zginając ją w łokciach i opuszczając w kierunku łopatek. Najlepsze efekty uzyskasz, wykonując ćwiczenie w kilku seriach po 20 powtórzeń na każdą rękę. Nie spiesz się, skup się na dokładności i prawidłowym wykonywaniu ćwiczenia.

3. Hantle pomogą ci cieszyć się jędrnym biustem

Połóż się wygodnie na plecach na macie, a następnie ugnij nogi w kolanach. Chwyć hantle obiema rękoma i złącz ze sobą łokcie na wysokości klatki piersiowej. W kolejnym kroku wykonuj ruch „otwierający” i „zamykający” łokcie. Podczas otwierania staraj się odwieść ramiona jak najdalej w kierunku podłogi. Ćwiczenie wykonaj w 2-3 seriach po około 20 powtórzeń.

4. Płaski brzuch dzięki hantlom? Czemu nie!

Rozłóż matę, a następnie połóż się na niej na podłodze. Trzymając hantle, unieś ręce nad klatkę piersiową. Równocześnie oderwij od podłoża także nogi, aby spotkały się w górze z twoimi dłońmi, trzymającymi ciężarki. Następnie opuść równo nogi oraz ręce i ponownie je unieś. Ćwiczenie wykonuj na początku przez minutę, a gdy nabierzesz wprawy, możesz wydłużać czas jego trwania.

5. Barki podstawą do osiągnięcia sylwetki klepsydry

Jeśli chciałabyś cieszyć się sylwetką klepsydry, która jest jednym z najbardziej pożądanych kobiecych kształtów, wystarczy, że sięgniesz po hantle i zaczniesz z nimi ćwiczyć. Stań wyprostowana w lekkim rozkroku z ramionami ułożonymi wzdłuż tułowia. Napnij mięśnie brzucha. Unoś ręce do wysokości ramion i powoli opuszczaj je w dół. Ćwiczenie wykonaj w kilku seriach po 20 powtórzeń.

Komentarz pojawi się po zatwierdzeniu go przez redakcję.