Stokrotka Magazyn

7 składników odżywczych, które poprawią kondycję Twojej skóry

7 składników odżywczych, które poprawią kondycję Twojej skóry

Skóra Twojej twarzy traci jędrność i elastyczność? To znak, że brakuje jej któregoś z 7 najważniejszych składników odżywczych. By przywrócić skórze blask – sprawdź, czy dostarczasz jej wszystkiego, czego potrzebuje.

Biotyna

Witamina B7 czy witamina H – bo i takie nazwy nosi biotyna – zawarta jest w wątróbce, mące sojowej czy żółtku jaja. Spore jej dawki znajdziesz także w rybach, orzechach włoskich, orzechach ziemnych, grzybach i migdałach. Stosuje się ją w walce z łojotokami. Witamina B7 leczy ponadto łuszczycę i hamuje stany zapalne skóry.

Antyoksydanty

Antyoksydanty, inaczej – przeciwutleniacze – to między innymi witamina A, C, E, czy selen. Ich źródłem są morele, dynie, marchewki i szpinak. Chcąc przyswoić sobie spore dawki witaminy C – jedz natkę pietruszki, czerwoną paprykę, truskawki oraz kapustę kiszoną. W witaminę E bogate są natomiast oleje roślinne, migdały lub orzechy. Gdzie znajdziemy selen? W orzechach brazylijskich.

Przeciwutleniacze wpływają na jędrność skóry,jej równomierny koloryt, spowalniają proces starzenia się skóry, rozjaśniają ją i dodają blasku. Antyoksydanty wygładzają ponadto zmarszczki!

Nienasycone kwasy tłuszczowe

Gdzie je znajdziemy? W rybach, oleju, oliwie z oliwek czy w ciemnym pieczywie. Kwasy tłuszczowe Omega-3 i Omega-6 działają antybakteryjnie – oczyszczają skórę, wpływają na jej świeżość, zdrowy wygląd. Zapobiegają występowaniu wyprysków, to dzięki nim skóra wygląda na odżywioną.

Kwas foliowy

Jego podstawowe źródła to banany, kalafiory, szpinak, brokuły, czy awokado. Znajdziemy go również w rzepie i szparagach. Dzięki ogromnemu znaczeniu w procesie odbudowy naskórka, kwas foliowy wpływa na regenerację uszkodzonych partii skóry oraz spowalnia jej starzenie.

Niacyna

Inaczej – witamina B3 lub PP – znajduje się w drożdżach piwnych, orzechach ziemnych, otrębach pszennych czy serach. Bogate są w nią rośliny strączkowe, pełne ziarna zbóż, kasza gryczana i soja. Zapobiega powstawaniu zaczerwienień oraz szorstkości skóry. Brak witamy B3 skutkuje większą podatnością skóry na uszkodzenia mechaniczne.

Cynk

Mięso i orzechy to główne źródła cynku. Jeśli Twoja skóra jest zwiotczała, zniszczona, coraz bardziej pomarszczona i bez blasku – koniecznie zwiększ dawki cynku w codziennej diecie. Dzięki swoim właściwościom składnik ten łagodzi objawy starzenia się skóry, działa przeciwzmarszczkowo i ogólnie – znacznie poprawia wygląd skóry.

Krzem

Krzem znajdziemy w skrzypie, pokrzywie, szczypiorku, czosnku oraz ziarnach zbóż. Odżywia skórę, zwiększa jej wytrzymałość, redukuje zmarszczki. Chcesz, by Twoja twarz wyglądała na młodszą, bardziej promienną i odporną na warunki pogodowe? Polecamy krzem!

Jedz na zdrowie!

Spożywanie zasugerowanych składników odżywczych zapewni Ci piękny wygląd i zdrowie. Nie zapominaj jednak, że prócz przedstawionych witamin i mikroelementów, być czuć się i wyglądać dobrze – Twoja dieta musi być odpowiednio zbilansowana, pełna różnorodnych potraw. Dzięki właściwemu odżywaniu zapewnisz sobie długą młodość i świetne samopoczucie!

Komentarz pojawi się po zatwierdzeniu go przez redakcję.